2013. június 27., csütörtök

Tökfőzelék tojásropogóssal

Tökfőzelék tojásropogóssal



A tökfőzelék végletes kaja: van, aki a szagától rosszul van, és van egy réteg, aki él és hal érte. Nos, én szerintem egyikbe se tartozok, azt tudom viszont, hogy, amit én készítek az finom. Évekig csak megfőztem, mert apa imádja. Sosem kóstoltam meg. Egyszer azt mondja:" Kislányom, ez most nagyon finom lett." Belenyaltam. Azóta igenis megeszem a tökfőzeléket, de csak azt amit én kotyvasztok. :) 

Hozzávalók: 

  • 1 db főzőtök
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1/2 paradicsom
  • 1 dl tejföl
  • 1 evőkanál rozsliszt
  • bors
  • kapor
  • törött paprika
Elkészítés:

A hagymákat kevés olajon megpirítom, rá a paprika és a só, kevés vízzel tovább főzöm, ebbe a pörkölt alapba mehet a paradicsom és a legyalult tök. Kevés vízzel felengedem, borsozom és beleteszem a kaprot (amennyi jólesik). Ha összefőtt, habarást készítek a tejföllel és a liszttel. Összefőzöm és végén 2 karika csípős paprikát is szelek rá. 

A tojásropogós

Hozzávalók: 

  • 4 főtt tojás
  • 1 egész tojás
  • 10 dkg margarin
  • 1 dl tej
  • 1 és fél evőkanál rozsliszt
  • kevés füstölt sajt
  • szerecsendió
  • mustár
  • fehér és fekete bors
  • petrezselyem zöld
  • búzakorpa
  • olaj a kisütéshez
Elkészítés:

A margarinból, lisztből és tejből besamelt készítek. Kihűtöm. A tojásokat  egy külön tálban összevágom, belereszelem a sajtot majd a fűszereket és  végül az egész tojást. A kihűlt besamelt összekeverem vele. Kis rudakat formázok és korpába hempergetem. Bő olajban ropogósra sütöm. 


0 megjegyzés: