2014. február 9., vasárnap

Cukormentes sült sajttorta

Cukormentes sült sajttorta

Már nagyon rég szemezgettem ezzel a sütivel, és ezen a szuper oldalon találtam is egy receptet, lelkesen, izgulósan vágtam bele... mégis csak anya szülinapjára viszem...:D Természetesen átvariáltam pár dolgot (cukormentes, tk lisztes), de  remek recept. Mondanom sem kell.. kevésnek bizonyult az egy adag... 





Hozzávalók: 
  • 10 dkg cukormentes omlós keksz
  • 10 dkg olvasztott vaj
  • 2 db tojás
  • 1 doboz mascarpone
  • 1 dl tejföl
  • 2 evőkanál xilit
  • 1 evőkanál teljes kiőrlésű liszt
  • 1 szem gránátalma
  • 1 és fél teáskanál keményítő
  • 1,5 dl víz
Elkészítés:

Első lépésként a kekszet összetörjük, majd olvasztott vajjal összedolgozzuk. A sütőformát alufóliával kibéleljük, hogy kilógjon az oldalán. A kekszes-vajas masszát az aljára dolgozzuk. Forró sütőben 5-6 percig elősütjük. Kivesszük és félretesszük. A mascarpone-t kikevertem a tejföllel és a xilittel, adtam hozzá vanília aromát majd a tojásokat és végül a lisztet. Ezt a masszát ráöntöttem a kekszes alapra. Közben elkészítettem a zselét. A gránátalmát félbevágtam és kézzel kifacsartam a levét. A léhez adtam hozzá kevés xilitet, majd hideg vizet és a keményítőt. Még hidegen kikevertem, ezután forraltam össze. Még langyosan fecskendővel a sajtos massza felszínére pöttyöztem, majd fogpiszkálóval szív formájúra húztam (ez nem látszik a képen, mert összesült, túl kicsik voltak a pöttyök:() Amikor ez kész akkor közepes hőfokon a sütőbe tettem, kb. 1 órát sütöttem úgy, hogy a sütőben egy vastagfalú tepsibe vizet tettem. Amikor már nem volt remegős a teteje, akkor elzártam, nyitott sütőajtóval lassan kihűtöttem. Fóliáztam, majd a hűtőbe tettem. Másnap vágtuk fel. Izgultam, hogy milyen lesz. :D 
A tálalás előtt, a maradék gránátalmával, a zselével díszítettem. 


0 megjegyzés: